zondag 24 april 2016

CHINA - SAMEN IN XIAMEN


En toen dacht blogger dat het grappig is om mijn hele blogpost te verwijderen toen ik op het punt stond om op publiceren te klikken. Vervolgens had ik geen zin meer om te bloggen, maar ook vooral geen tijd. We worden hier dood gegooid met huiswerk, elke week mini essays, debatten, interviews en andere dingen om je Chinees te verbeteren. We worden hier om vervormd tot studerende robots, die overal in slaap vallen. De bieb is geen leerplek maar een slaapplek voor heel veel Chinese studenten. We hebben elke dag van acht tot vier les, en dan nog 3 pauze ertussen, niet achter elkaar. Een half uur tussen de twee lessen door, en dan 2,5 uur lunch pauze. Wat voor mij meestal eet en slaap pauze is, anders overleef ik het hier niet. Gelukkig zien de docenten dat ook wel een beetje in, en hebben we voor een weekje iets minder huiswerk. Nadruk op iets minder, want het is nog steeds wel veel. 

Maar oké, dat was dus een mini updatetje over mijn leven hier. Ik was eigenlijk bezig met een soort van dagboekvorm-blogpost te maken maar dat kost veel te veel tijd, daarom maak ik maar een korte samenvatting. :)

2 april 2016

Mijn eerste dag in Xiamen met mijn vrienden, het was echt geweldig. We zaten midden in de centrum en het was natuurlijk heel erg druk want het was weekend. Eerst hadden we in het hostel zitten kletsen, want ze waren één dag eerder aangekomen. Vervolgens waren we naar buiten gegaan om te eten, en we gingen eten waar ik in de middag al had gegeten. Zoals gewoonlijk worden we aangestaard, naja ik niet want ik ben Chinees, dus ik ben geen lopende attractie. Na het eten gingen we nog toetje halen en rondlopen, we kwamen heel toevallig nog twee klasgenoten tegen. En natuurlijk moesten mensen foto's maken van een groep waiguoren, buitenlanders, waarschijnlijk sta ik ondertussen een paar duizend keer op de Chinese internet. 


3 april 2016

's Ochtends vroeg werd ik wakker door een aantal meiden die dachten dat het een goed idee was om even hun koffers in te pakken om half 7. Om een half uur werd er iemand wakker die haar koffers ging inpakken. Op een gegeven moment ging ik ook maar opstaan en heb ik mijn tas ingepakt. Doordat we met z'n vijven niet normaal veel koffers mee hadden en met de bus naar de andere kant van de stad gaan geen optie was, moesten we met een taxi. Alleen de taxi's zijn een beetje klein hier, dus hadden we gevraagd aan iemand achter de balie die toevallig Kantonees kan of hij een grotere taxi kon regelen. Hij kon ons eerst niet helpen, maar dat hij gebeld had met zijn zus had hij iets kunnen regelen :). 


Eenmaal aangekomen in onze hotel gingen we uitpakken en ergens lunchen, in de avond gingen we eten op de kosten van de universiteit. Heel erg chill, maar uit eten hier kost bijna niets. Na het eten gingen we direct door naar de campus waar we even hebben rond gelopen. Onderweg naar de uitgang kwamen we bij de atletiekbaan en gingen we daar maar even chillen. Om een gegeven moment gingen we met een aantal Chinezen voetballen, echt super leuk. Behalve dat ik de volgende dag spierpijn had.  


Bijna alle foto's zijn gemaakt door Jessy, want op deze dagen heb ik geen foto's gemaakt. Of ze waren niet zo mooi geworden.

To be continued...

3 opmerkingen :

  1. Looks beautiful! Must be a very unique experience for you, although you may be Chinese, you still grew up in the Netherlands. Especially compared to Holland, everything looks huge over there!

    And as expected, it's snorlax friendly as well; love the food! <3

    Looking forward for more, keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker lekker eeteeeen!! Bijna mijn grootste reden om op vakantie te gaan naar Azië haha.. Fijn om te zien dat je het daar ook zo leuk hebt. Een beetje jammer dat de studie zo druk is, maar dat hoort er natuurlijk bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog steeds zo super leuk en spannend allemaal! Had al gehoord dat schooldagen in China moordend zijn (en elke dag eigenlijk haast een schooldag is). Super schattige knuffel en lopende attractie :')

    BeantwoordenVerwijderen