dinsdag 24 mei 2016

CHINA - FAMOUS IN GULANGYU, XIAMEN


4 mei 2016 

Terwijl ik dit schrijf zit ik in een soort cafeetje onder genot van een mango-passionfruit drankje en heb ik Japanse ramen en Italiaanse spaghetti naar binnen gewerkt. Niet alles natuurlijk ik heb gedeeld met Jessy. We hadden namelijk geen zin om in de kantine te gaan eten, want daar eten is op een gegeven moment best wel heel erg saai, is wel super goedkoop tho. Ohja, we hadden nog een aantal chickenwings naar binnen gewerkt. #foodislaif Grapje we zijn gewoon vreetzakken. We zitten hier zo vaak dat Jessy de laatste keer een knuffel kreeg. De grote van de knuffel ligt natuurlijk aan hoeveel geld je hebt gespendeerd. #redelijkveel

Een aantal weken (uuh, twee maanden) zijn we naar een toeristische eilandje geweest Gulangyu, kan je nu al zeggen, het was niet super bijzonder. Kwam ook doordat we door het eilandje zijn gerend, want de universiteit had namelijk een tourguide geregeld, waardoor we me de gids soort van door het eilandje zijn gerend.. Misschien is het ook leuker wanneer het weer mooier was en als we gewoon langzaam alles konden bekijken. Op internet zag ik al dat er geen voertuigen zijn, maar ik volgens mij zag ik hier en daar wat wagentjes waar toeristen in zaten... Begin dement te worden.


Er was niet heel veel bijzondere dingen om te fotograferen, vooral Chinezen met interessante kleren, of ze doen vreemd of Chinezen die op de foto willen met mensen uit de groep zoals hierboven. Meisje op de foto was echt een soort van beroemdheid voor een dag XD. Echt heel droog, maar waarschijnlijk op een gegeven moment heel erg irritant. Ben je op vakantie, ben jezelf ook is een toeristische trekpleister.. Gebeuren dit soort dingen ook in Europa? Volgens mij een heel stuk minder dan hier in China. Volgens mij sta ik al paar duizend keer op de Chinese internet omdat ik naast de waiguoren (buitenlanders) sta. 

Echt een hele vreemde ervaring, gewoon dat mensen op de foto met je willen. Ben benieuwd hoe ze het op internet zetten.. Trouwens mensen komen hier omdat het een eilandje is, veel groen en een zee. En dat soort dingen zie je niet vaak in China.


Er was iets met deze rots, ik heb geen idee wat en hoe. Onze gids vroeg of we op de foto wilde, en toen gingen we maar met de hele groep op deze rots af. Alle Chinezen waren toen soort van weg gejaagd :'). 

Vogel zoeken.
We werden naar een winkel gebracht, en toen konden we dit proberen.


Na onze avontuurtje, werden we naar een restaurant gebracht waar we gingen eten, vervolgens werden we in de winkelstraat gedumpt om te shoppen. Wat wel heel erg leuk was, toren hier boven zie je nog een beetje, na een uurtje zag je echt alleen de helft..

Mijn blogposten komen steeds later online omdat foto's bewerken en uitzoeken veel tijd kost, heb nog al veel foto's. Eigenlijk heb ik er ook niet heel veel tijd en energie voor. Vorige week (16 mei etc) lag ik ook nog is ziek in bed yay. Nog een paar weken en ik zit alweer in Hong Kong! Voordat ik het weet zit ik in de vliegtuig naar Japan n_n.

To be continued... 

1 opmerking :

  1. Lekker eten en drinken in China :P vooral blijven doen!
    De 2nd last picture reminds me of Macau en wat leuk dat
    je toch nog naar Japan gaat! Xx ICE PANDORA

    BeantwoordenVerwijderen